21 Ocak 2009 Çarşamba

Kim özür dileyecek? “Millet-i Sadıka”



Evet gazetelerde bloglarda köşe yazılarında bu konu hakkında bir çok yazı var .Hrant Dink’in öldürülmesiyle ermeni sorunu (ki bence böyle bir sorun yok ama yaratılıyor) başlatılmaya çalışılıyor.Hrant Dink Türkiye de öldürülen 62 gazeteci olmuş bir köşe yazısında okuduğum kadarıyla.Bizim ülkemizde sadece o kurşunlanmadı.Bizim aydınlarımız yakılmak istendi(Sivas olayları yakıldı),kurşunlandı (Abdi İpekçi),bombalandı(Doç.Dr.Bahriye Üçok)…vb şiddete maruz kaldılar.

Ama şimdi düşünün Hrant Dink bir aydın olduğu için mi Yoksa Ermeni olduğu için mi öldürüldü.İnsanlarımız bunu hemen bir milliyet kavgasına dökmeğe çalışıyor.Bu çok tehlikeli bir oyun.Bu oyuna düşersek ülkemizde yaşayan Musevi,Ermeni,Rum…vb bir çok etniğe bağlı kişilerin yaşamlarını kolaylaştırmaz daha da zor duruma düşürürüz.Unutmayın ki sokaklara dökülerek “Biz ermeniyiz” demekle onların hayatını kolaylaştırmıyor.Aksi gibi zaten Türkiye de her zaman fazla olan aşırı milliyetçiliği körüklemiş oluyoruz. Etki-Tepki olayı.

”Ermeni soykırımı “na inanmıyorum.Çünkü soykırım sistematik bir şeydir.Osmanlı isteseydi kendi topraklarında bir tek bile ermeni bırakmazdı ama yaşadılar.Hatta kendilerine “Millet-i Sadıka “denildi.Peki ne oldu ?Sadık millet niye böyle bir tehcire uğradı.Osmanlının çöküşü ve dünyada alevlenen özgürlük düşüncesi Osmanlı topraklarında bulunan etnik grupların millet olama bilincini geliştirdi.Diğer ülkelerin desteklemeleriyle(Rusya,İngilterenin başı çektiği ve osmanlının üstünde emelleri olan diğer ülkeler)Ermeniler militan örgütler kurdular.Sonrasında da Osmanlının ve Yeni kurulmaya çalışan Türkiye Cumhuriyeti önlemler aldı.Tehcir bir gerçekleşti .Tehcir bir tek Ermeniler üzerinde uygulanmadı .Diyarbakır ve Mardin yöresinde bulunan Süryaniler ve Hakkâri'deki Nasturiler de tehcire tabi tutuldular .Bu yer değişimi sırasında insanların ölümü açlık,suzusluk,hastalıklar ve çeteler tarafından öldürülmeleri gerçek.

Bir gerçek daha var .Ermeni Terörü.1979 yılından itibaren Ermeni terör örgütünün öldürdüğü insanlarımız.. Ermeni teröristler, 21 ülkenin 38 kentinde, 39'u silahlı, 70'i bombalı, biri de işgal şeklinde olmak üzere toplam 110 terör olayı gerçekleştirmişlerdir. Bu saldırılarda 42 diplomatımız ile 4 yabancı hayatını kaybederken, 15 Türk ve 66 yabancı uyruklu kişi de yaralanmıştır.

Şahsen ben ölen diplomatlarımız adına Ermenilerin .”Bizler Türküz “diyerek Ermenistan da veya Türkiye de yürüdüğünü okumadım .
Ermeni diasporasının da bu olayları durdurmak için bir çaba gösterdiğini okumadım.

Sonuç olarak yapılan eylemler birer terör eylemidir.

Terörü lanetlemek yerine bireyin suçunu kabullenmek (ki bu bir avuç akıllı geçinen aydının)bir milleti terörist gibi göstermekten başka bir işe yaramaz.
Ben terörist değilim benim ülkemde terörist değil.
O yüzden özür dilemiyorum.

8 yorum:

кα¢αкgαу dedi ki...

"Gitmesinler yazında da farklı düşündüğümüz gibi bu konuda da farklı düşünmemiz şaşırtıcı olmadı...Ama bzı yerlerde "sanmıyorum" inanmıyoırum" gibi kelimeler kullanmıisın, neyse, Hrant Dink'in öldürülme sebebinin tartışılmasının Milliyetçilik ortya çıkaracağını yazmışssın ama, senin konuşmamayı söylediğin bu yazı buram buram milliyetçilik kokuyor, bunu belirtmek istedim..Bi de sivas93 Uğur Mumcu Bahriye Üçok örneklerini vererek "bizden de ölen oldu" napalım ermenilerde ölmüşse deyip türk-ermeni ayrımına gitmemek lazıma gelmeyip daha da kötü durduğu aşikar...diğer yorumumda dediğim gibi uzun uzun konuşmak lazım ama benim şu sınavlarım bitse bi...sevgiyle kal

blue tie dedi ki...

Evet milliyetçiğim.Atatürkün ilkelerinin hepsinin çizgisindeyim.
Ayrıca senin anlamdığın ben olaya bir ermeninin öldürülmesi olarak bakmıyorum.Ölen bir gazeteci aydın.Ben etnik kökenin ön plana çıkartılıp zaten yeterince ülkemizde problem olan etnik ayrımcılığa doğru gidilmesinin önüne geçilmesi istiyorum.
Yoksa bunun önüne geçilemez.
Kabul etmiyorum "hepimiz ermeniyiz"diye yürünmesini.Yoksa başkası çıkıp çerkes,laz,...vb yürüyüşler yapar.Ülke ve millet olma bilinci yok olur.Yazıyı dikkatli oku.

кα¢αкgαу dedi ki...

blue tie, "yazıyı dikkatli oku" demişsisn bu kabaca bi söylem şekli ama neyse, ben seninle tvlerdeki gibi hakaretli bi şekilde kötü bi üslüpla tartışmamak için yazımın uslübuma dikkat ettim...sen de dikkat edersen güzel olur...yazına gelecek olursam dikkatlice okumuştum zaten, seninle milliyeçilk ne demek onu bile tartışlmamız lazım sanırım...Ölenin bi' gazeteci aydın olduğunu biliyorum ancak öldürülmesinin sebebi ermeni bi gazeteci olarak kaleminin yazmasıydı bu n0oktayı kaçırmayalım...Hepimiz ermeniyiz lafında ise çekinilecek bi durum görmüyorum, Almanya da yıllar önce bi Türk'ün öldürülmesi sonucu Almanlar yürüyüş düzenlerler ve buna benzer sloganlar atarlar...o zman bizim hoşumuza gidiyor da ülkemizde olunca zorumuza niye gidiyor...sadece şunu diyeceğim milliyetçiyim diyenler ülkesini seven demek değil bu yanlış algılanıyor, milliyetçilk ve hatta ulusalcılık günümüz itibariyel artık ırkçılık ve faşizm noktasına gelmiştir..bu yüzden miliyetçiyim demek hoş durmuyor mesala benim için sadece memleket sevdalısıyım ben, milliyeçlik ve ırkçılık(ki sözlüğe artık eş analam olarak girmek üzere) bi kanser hücresi gibi yayılıyor...acil şifalr diyorum güzel memleketime.
sevgiler

blue tie dedi ki...

"yazıyı dikkatli oku"
senin için kaba kaçtığına üzüldüm.Çok alınganmışsın.
Almanlara gelince almanyada yaşarsan ve ya tanıdığın yaşayan varsa sor bakalım kim ırkçı.
Kendinizi zorlamayın.Avrupa daki insanlar bizden milliyetçi.Almanlar ingilizce bilse bile seninle ingilizce konuşmaz.Türklere hala öcü muamelesi yapılıyor.Türklerden evlilik hali bile olsa dahi almanca bilme şartı koşulu aranıyor ülkeye yerleşmek için.Başka hiçbir ülkeye uygulanmazken.Yurtdışına çıkış yapıp müslüman olduğunda sana terorist muamelesi yapılması ayrı bir hikaye.Yurt dışında yaşayıp görmen dileği ile.

кα¢αкgαу dedi ki...

hala ukalalığına devam edip çok alınganmışsın diyorsun geçiyorum orayı...ve kimseyle faşizm yarıştırack değilim diyor..ve yoruma son veriyorum...

blue tie dedi ki...

Ukalamı olduk şimdi.Kaba, ukala ,faşist başka kaldımı habire sıralıyosun maşallah.
Yorumlarına hayranım.

кα¢αкgαу dedi ki...

yorumlarımı dikkatle okursan, kaba: "bu birz kaba olmuş dedim yazıyı dikkatli oku için.kaba demedim sana...ukala yı ise özür dilemen gereken yerde alınmışssın dediğin için kullandım...faşizm yarıştrımayı ise, almanlar böyle avrupalılr şöyle demen karşılıki fazşiz yarıştırmalıyım demek için dedim sana faşist filan demedim...anladıysan sevinirim ..sevgiler

blue tie dedi ki...

:)nokta