5 Kasım 2008 Çarşamba

"i have a dream"







ABD bugün filmlerde gördüğümüz bir sahneye tanıklık ediyor.Aslında birçok amerikalının sadace "filmlerde olur" dediği bir sahne bu.Dünyanın en güçlü ülkerinden birini yönetecek "ilk siyah" başkanı.Köle olarak geldikleri bu kıta sonunda onları daha fazla görmezden gelemedi.



Martin Luther King 'in 28 Ağustos 1963 tarihinde (başkent Washington'da)ABD'deki siyah hak hareketi için yaptığı , 200 bin kişinin katıldığı dev konuşma bugün gerçek oldu.



Bir hayalim var benim!
Bugün size şunu hatırlatıyorum ki, dostlarım, ümitsizlik batağında boğulmayalım. Şu an yaşamış olduğumuz ve önümüzde bulunan zorluklara rağmen, hala bir hayalim var benim. Bu hayal, Amerikan rüyasının derinliklerine kök salmış bir hayaldir.

Evet. Bir hayalim var benim.
Gün gelecek, bu ulus ayağa kalkacak ve kendi inanç değerlerini tam anlamıyla yaşayacak. Şu husus apaçık ortadadır ki, bütün insanlar eşit yaratılmıştır.

Bir hayalim var benim!.
Gün gelecek, bir zamanlar köle olanların evlatlarıyla yine bir zamanlar köle sahiplerinin evlatları, Georgia'nın kızıl tepelerinde, birlikte kardeşlik sofrasına oturabilecekler.

Bir hayalim var benim.
Gün gelecek, Mississippi Eyaleti bile, adaletsizliğin ve baskıların ateşiyle bunalmış olan o eyalet bile, bir özgürlük ve adalet vahasına dönüşecek.

Bir hayalim var benim.
Gün gelecek, dört büyük çocuğum, derilerinin rengine göre değil, karakterlerinin yapısına göre değerlendirilecekleri bir ülkede yaşayacaklar.

Bugün bir hayalim var benim.
Gün gelecek, Alabama Eyaleti, şirret ırkçıları ile, ağzından hep müdahale ve yasaklar yönünde sözler dökülen valisi ile, o eyalet bile, minicik siyah erkek ve kız çocuklarının, minicik beyaz erkek ve kız çocukları ile, kardeşçe el ele tutuşabilecekleri bir yer olacaktır.
Bugün bir hayalim var benim.Evet, bir hayalim var.!

Gün gelecek, özgürlüğümüzün önünde birer engel olan bütün vadiler yükselecek, bütün dağlar eğilecek, engebeli yerler hizaya gelecek ve Allah 'ın yüce şanı yeryüzüne inecek ve bütün canlılar bunu hep birlikte göreceğiz.
Bizim umudumuzdur bu. Bu umutla Güneye gideceğiz. Bu inançla umutsuzluk dağlarını yontarak bir umut anıtı yapacağız. Bu inançla ülkeyi saran ahenksiz sesleri kardeşliğin senfonisine dönüştüreceğiz. Bu inanç sayesinde, bir gün özgür olacağınızı bilerek, hep beraber mücadele edecek, hep beraber hapse düşecek ve hürriyet için hep beraber ayağa kalkacağız.

İşte o gün yüce Allah 'ın bütün kulları yepyeni bir ruhla söylenecekler bu şarkıyı:
Benim ülkem, senin ülken.
Özgürlüğün güzel yurdu,
Sana söylüyorum bu şarkıyı.
Atalarımın öldüğü toprak burası.

Şehitlerin gururu olan toprak.
Her bir dağın yamacından,
Özgürlük yankılanacak!

Ve eğer Amerika büyük bir ülke olacaksa, bunun gerçekleşmesi şarttır.
Öyle ise,New Hampshire'ın yüce tepelerinden özgürlük.
Yankılansın, New York'un ulu dağlarından.
Ve. Pennsylvania dağ kasabalarının zirvelerinden.
Colorado'nun karlarla kaplı kayalıklarından yankılansın!..
Yankılansın, California'nın kıvrımlı yamaçlarından.
Yalnızca Georgia'nın Yalçın Dağlarından değil,Mississippi'deki her bir ağacın yamacından yankılansın özgürlük.
Ve bunu başardığımızda, her kasabadan ve köyden,
her eyaletten ve kentten özgürlük şarkısının yankısını duyduğumuzda,
o gün daha da yakın olacak ve Allah 'ın bütün kulları siyahlar ve beyazlar,
Yahudiler, Hıristiyanlar, Müslümanlar ve Budistler el ele tutuşarak siyahların eski bir ilahisini söyleyecekler.

Sonunda özgürüz!
Şükürler olsun Ya Rabbim!
Sonunda hepimiz özgürüz

Hiç yorum yok: